Pazar, Ocak 28, 2007

Disiplinsizlikle başetmek zor zanaat

Son yazdığım günden bu yana oturup da doğru dürüst çalışamadım bile. Bayramdı, tatildi derken neredeyse 15 gün olmuş. Toplamda 20'ye yakın sınava girmiş ve farklı dönemlerde buna benzer eğitim kamplarını yaşamış deneyimli denebilecek biri olarak söyleyebilirim ki bir konu üzerinde yoğunlaşıp çalışırken en sık karşılaşılabilecek ve bence başedilmesi en zor güçlüklerden biri de çalışma disiplinini korumak.
İnanılmaz bahaneler bulmak mümkün. Örneğin dün akşam spora gittim ve döndüğümde çok yorgundum, bu akşam arkadaşlarım balık yemeye çağırdı, yarın akşam da iş yerinden arkadaşlarla içeceğiz. Bahanenin sonu yok. Ha bu arada kalan günleri bilgisayar başında geçirdim tabi ama ipe sapa gelmez şeylerle uğraştım. Mesela iki akşam boyunca Active Directory Troubleshooting konusundaki derin (!) web sitelerini ve PDF dosyalarını inceledim. Malum bu aralar işte benzer bir sorun yaşıyoruz.
Zor zanaat valla. Kendi kendimi tekzip ettiğimin farkındayım bu yazdıklarımla ama öyle. Herkesin ister istemez duraksadığı bir an ve yer var. Bana da bu aralar rastgeldi demek ki. Yeniden toparlanıp başlamak lazım. :)

Hiç yorum yok: