Salı, Ocak 19, 2010

Tomcat 6 SMF servisi oluşturma (Solaris 10)


Tomcat 6.0'ı Solaris 10 üzerinde SMF servisi olarak çalıştırmak için hazırda bir kaynak bulamadım. Yaptığım araştırmalarda da net olarak bir XML dosyası elde edemedim. Dolayısıyla iş başa düştü. Sırayla tüm adımları aşağıda gönderiyorum.

1- Java 1.6 yüklenir ( /opt/jdk1.6)
2- Tomcat 6.0 yüklenir (/opt/apache-tomcat6)
3- Tomcat XML oluşturulur ve /var/svc/manifest/network altına tomcat.xml olarak kopyalanır.
4- /opt/apache-tomcat6/bin altındaki tüm çalıştırılabilir dosyalara +x (execute) hakkı verilir.
5- tomcat için bir kullanıcı hesabı ve grup oluşturulur.
6- /opt/apache-tomcat6/log klasörünün sahipliği tomcat:tomcat grubuna verilir.
7- svccfg import /var/svc/manifest/network/tomcat.xml ile servis hazırlanır.
8- Java, /usr/bin'den farklı bir yere yüklenmiş olduğu için sembolik link oluşturulur.

ln -s /opt/jdk1.6/java /usr/bin/java

9- /opt/apache-tomcat6/bin/startup.sh içine JAVA_HOME=/opt/jdk1.6 eklenir.

Aşağıda bir Jboss XML'den devşirerek oluşturduğum XML dosyasını bulabilirsiniz (Neden metin olarak yüklemediğimi sorarsanız, Blogger koda kızdığı ve ben de bunu nasıl aşacağımı bilmediğim için böyle yaptım. Tekrar yazmak zorunda kalacaklar kızabilirler ama malesef böyle.. :) )





Hiç yorum yok: