Perşembe, Nisan 02, 2015

Graylog kullanımı örnekleri (1)

Splunk’un aşırı yüksek lisans ve EPS maliyetleri nedeniyle uzun zamandır ihtiyaçlarımı görecek bir log yönetim yazılımı arıyordum. Aradığım yazılım yüksek hızda indeksleme yapabilmeli, performansı Splunk’ı aratmamalı, yani aslında Splunk’ın ücretsiz hali gibi bir şey olmalıydı. Çıtayı Splunk seviyesinden koyarak doğru mu belirliyoruz bu seviyeyi emim değilim ama net olan şu, Splunk  malesef fazla pahalı. Splunk Light ile $75 / ay fiyatlı daha düşük kapasiteli bir ürün ile bu dezavantajı kapatmaya çalışıyorlar ancak fiyat / EPS / depolama kapasitesinin yaratacağı sıkıntılar nedeniyle ben Türkiye pazarında Splunk Light’ın tutunacağına inanmıyorum. O nedenle bu seçenek de benim için ihtimal dışı.

Diğer yandan da kabul etmek lazım ki, Splunk iyi bir ürün. Belki de endüstri standartı oldu. VMware’in de ürünü kendisine entegre etmesi bunun bir göstergesi. Vazgeçmemek adına ücretsiz halini kullanmak istesek bile, olaylarda eposta gönderimi yapma özelliğinin kapalı olması büyük handikap. Bu imkanı göz ardı ederek yine de Splunk kullanırım ! diyenlere ancak hitap ediyor bu haliyle. Ben ise malesef ihtiyaçlarımı listelediğimde olaylar karşısında eposta ile uyarı iletme özelliğinden vazgeçemiyorum.

Elasticsearch tabanlı Logstash/ Kibana ve Graylog ikilisini bu anlamda bir süredir takip ediyor ve deniyorum. Bugün bunlardan Graylog hakkındaki düşüncelerimi yazmaya çalışacağım. Graylog’u 0.80 sürümünden bu yana takip ediyorum. O dönemlerde kurulumu da daha zordu, kullanımı da. Oysa ki 1.0.x sürümleriyle birlikte gerçekten olgunlaştı. Küçük sanal Linux sunucuları üzerinde bile çalıştırır ve yönetebilir hale geldim. Şu an bir müşterimdeki tüm VMware ESX sunucuları, VMware Horizon View sunucuları ve Hitachi HUS storageları bu yazılım üzerinden izliyorum..


Günde yaklaşık 1 milyon satır log topluyorum. 8 GB RAM / 50 GB diski olan bir Centos 6.x sunucuda takır takır çalışıyor.

Syslog deyince tabi irkilenler olabilir. Malum üreticilerin çoğu RFC 'lere uygun syslog üretmiyorlar. Bu nedenle de Graylog gibi yazılımların bunu anlaması zor olabiliyor. Nitekim ESX 5.x sunucularından gelen syslog'u Graylog anlamakta ve yerleştirmekte sorun yaşadı. Biraz araştırmak zorunda kaldım ama doğru Rsyslog şablonunu yazınca bu sorun da çözüldü.


Yaşanan başka bir sorun da (aşılması güç değil) Mongo DB ile oluyor. Cache loglarının diski doldurmasını engellemek için küçük log ayarına dönmek yeterli oluyor.


En rahat çalıştığım loglardan biri de VMware Horizon View logları oldu. Doğru şablonla çalışınca bu loglar da sisteme rahatça alındı ve yapılandırıldı.

Şimdilik memnunum. Uzun zamandir kullanıyorum ancak bu kadar olgunlaşmasını beklemek iyi oldu bu konu hakkında yazmaya başlamak için sanırım. Doğru zamanlama. İzlenimlerimi paylaşmaya devam edeceğim.



Hiç yorum yok: