Cumartesi, Ekim 29, 2011

Kubuntu 10.10 > 11.04 > 11.10 güncelleme, logon problemi

Sony vaio laptopumda uzun süredir Kubuntu 10.10 kullanıyordum ve oldukça memnundum. Sonra şeytan dürttü ve diğer kurulum olan Ubuntu'yu 11.10'a güncelleyip güzel bir performans elde edince Kubuntu'yu da güncelleyeyim dedim.

Halbuki Kubuntu'yu dikkatli kullandığım için onun başına kolay kolay bir şey gelmesine izin vermiyorum. Neyse, dediğim gibi şeytan dürttü.

Grafik oturumdan 11.04'e güncellemeyi tamamlayınca, ilk logon hayal kırıklığı oldu. Kullanıcı adımı ve şifremi girdikten sonra gelen splash screen'deki ikonlardan sonuncusu olan KDE çarkını bir türlü ekrana getiremiyor ve masaüstünü açamıyordum. Uğraştım, ettim ama beceremedim.

Sonra CTRL+ALT+F1 ile komut satırını açtım ve oradan 11.10'a güncellemeyi tamamladım. Bu sefer herhalde olur diye düşünüyordum.

Ama yine olmadı.

Bu arada okuduğum makalelerdeki soruna neden olabileceği söylenen kablosuz bağlantıyı hem 11.04'de hem de 11.10'da defalarca pasif hale getirip denedim ama hiç birinde giriş yapamadım.

Neyse, 11.10 kurulumu bitince tam da umutsuzluğa kapılmak üzeeyken logon ekranında KDE failsafe ile açmak geldi aklıma. Bingo ! Bu sefer girdim. İlk iş olarak da NVIDIA sürücüsünü mevcut 96 sürümünden 17x (pre-release vs. birşey) haline güncelledim.

Kapattım, açtım. Çalıştı :)

Ardından da kablosuz bağlantıyı aktif hale getirdim. Yine çalıştı.

Rahatladım yahu... :)

Hiç yorum yok: